Strategia komunikacji
Strategia komunikacji Funduszy Europejskich określa co, do kogo, w jaki sposób i na jakich zasadach będziemy komunikować w zakresie funduszy Unii Europejskiej na lata 2021-2027. Dokument stanowi podstawę działań informacyjnych i promocyjnych instytucji, które odpowiadają za wykorzystanie środków unijnych wraz ze środkami krajowymi w Polsce.
Konsultacje Strategii trwały do 27 sierpnia 2021 r.
Zgłoszone uwagi zostały zebrane w załączonej tabeli (XLS 219 KB).
Dokument do pobrania:
- Strategia komunikacji FE na lata 2021-2027 (PDF 701 KB)
Wytyczne dotyczące wypełniania zobowiązań w zakresie komunikacji i widoczności odnośnie wsparcia z UE w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021–2027
Celem wytycznych jest zapewnienie stosowania ujednoliconych warunków i procedur dotyczących wypełniania zobowiązań w zakresie widoczności, przejrzystości i komunikacji, w tym działań informacyjnych i promocyjnych, na temat otrzymanej pomocy (dofinansowaniu) ze środków EFMRA, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa.
Dokument do pobrania:
- Wytyczne dotyczące obowiązków w zakresie komunikacji i widoczności FER (PDF 703 KB) - aktualizacja 16.09.2024 (PDF 683 KB)
- załącznik 1- Podręcznik wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji - wersja z grudnia 2023 r. (PDF 4 MB)
- załącznik 2- Karta wizualizacji programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa Europejskie dla Rybactwa (PDF 535 KB)
- załącznik 3- Tabela – Wykaz i wielkość pomniejszeń kwoty przyznanej/wypłaconej pomocy na realizację operacji w związku z niewypełnianiem lub nieprawidłowym wypełnianiem przez beneficjenta zobowiązań w zakresie komunikacji i widoczności (PDF 100 KB) - aktualizacja 16.09.2024(PDF 868 KB)
Księga wizualizacji
Księga zawiera zasady konstruowania i stosowania znaku marki Fundusze Europejskie, znaku barw RP, UE. Znajdziesz w niej także wskazówki jak budować layout materiałów informacyjnych oraz promocyjnych w oparciu o motyw i element przewodni marki.
Dokumenty do pobrania:
- Księga Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027 - aktualizacja styczeń 2024 (PDF 36 MB)
- Karta wizualizacji programu FER (PDF 535 KB)
- Znak FE (ZIP 15 MB)
- Fundusze Europejskie dla Rybactwa:
- znak programu (ZIP 9 MB)
- zestawienie znaków (ZIP 16 MB)
- Znak programu - wersja angielska (ZIP 7 MB)
- Zestawienia znaków - wersja angielska (ZIP 5 MB)
- Znak barw RP (ZIP 29 MB)
- Znak UE (7Z 25 MB)
Kreacje do pobrania:
- Tablice, plakaty (ZIP 4 MB)
- Tablice wspólne dla kilku projektów realizowanych z Funduszy Europejskich (ZIP 4 MB) (Uwaga: tablice wspólne mogą być w rozmiarach 120/60 cm i 240/120 cm. Nie stawiamy tablic prezentujących wiele projektów w rozmiarze 80x40 cm)
- Naklejka - FER (ZIP 2 MB)
- Druki
- plakaty: A2 (7z 543 MB), A3 (7z 334 MB), B1 (7z 549 MB)
- pozostałe druki (broszury, ulotki, dyplomy, publikacje itd.) (7Z 140 MB)
- Gadżety (7Z 13 MB)
- Symbole - FER (ZIP 985 KB)
- Wzór prezentacji - FER (PPTX 913 KB)
- Reklama display (7Z 219 MB)
- Reklama OOH (7Z 217 MB)
- Reklama prasowa
- dziennik ekonomiczny (7Z 109 MB)
- dziennik ekonomiczny (pół strony)
- dziennik ekonomiczny (rozkładówka) (7Z 163 MB)
- prasa kobieca (7Z 29 MB)
- tygodnik opinii (7z 705 MB)
- tygodnik opinii (pół strony) (7Z 17 MB)
- tabloid (7Z 680 MB)
- tabloid (pół strony) (7Z 246 MB)
- Media społecznościowe
- Roll-upy (ZIP 284 MB)
- Punkty Informacyjne (PIFE) (7Z 153 MB)